سيزده آبان هشتاد و هشت

۲۱:۲۶ bamardum 0 نظر

سيزده آبان هشتاد و هشت

انواع نيروهاي بسيجي ، سپاهي ، انتظامي ، امنيتي و لباس شخصي حضور چشمگيري داشتند برخي از نيروها در خيابان هاي منتهي به كريم خان مستقر بودند .

خيابان كريم خان از ابتداي ميدان ولي عصر به سمت ميدان هفت تير مسدود شده و اجازه حركت مردم از پياده روها داده نمي شد .

بر جمعيت مردم معترض حاضر در صحنه لحظه به لحظه افزوده شده كه اين افزايش جمعيت با افزايش خشونت از سوي نيروهاي حاضر همراه بود .

در يك صحنه نيروهاي به روي مردم كه به سمت ميدان هفت تير در حركت بودند گاز اشك اور شليك كردند كه وزش باد باعث برگشت دود به سمت نيروهاي انتظامي شد .

نيروهاي حاضر در صحنه سعي در جدا سازي جمعيت از يكديگر را داشتند و اجازه ايستادن و تجمع داده نمي شد و شعار يا حسين مير حسين از هر سو شنيده مي شد كه با واكنش و يورش نيروهاي بسيجي سپاهي روبرو بود .
چند مورد بازداشت مردم به شكل غير انساني مانند رفتاري كه نيروهاي نظامي اسرائيل با معترضان فلسطيني در صدا و سيما ي جمهوري اسلامي پخش مي شود ديدم .

نيروهاي انتظامي ، امنيتي با ايجاد حلقه به دور جمعيت صد نفره سبز علوي كه به تازگي اعلام موجوديت كرده است از نزديك شدن مردم جلوگيري مي كردند .

جمعيت به اصطلاح سبز علوي شعار مي دهد مرگ بر امريكا طرفداران راه سبز اميد مرگ بر روسيه مي گويند و صداي سبزهاي دولتي در اعتراض مردم گم مي شود .

با وجود ضرب و شتم شديد زنان و جوانان از سوي نيروهاي حاضر در صحنه مردم ميدان هفت تير رو ترك نمي كردند و با فشار نيروها از يك سوي ميدان به سمت سوي ديگر مي رفتند و شعار مرگ بر روسيه و مرگ بر ديكتاتور سر مي دادند.

جمعيتي در حد پانصد نفر با محافظت نيروهاي حاضر در صحنه به دور ميدان هفت تير گشته و شعار مرگ بر منافق و مرگ بر آمريكا سر دادند اين عده مجزا از سبز علوي بودند .

جمعيتي از مردم معترض كه در حدود دو سه هزار نفر بودند از بالاي خيابان فراهاني به سمت ميدان هفت تير آمدند و درگيري و سنگ پراني شديدي بين دو طرف شكل گرفت و زماني كه نيروهاي بسيجي مجبور به عقب نشيني شدند موتور سواران نيروي انتظامي به سمت مردم حركت كرده و به ضرب وشتم مردم پرداختند همچنين بقيه نيروهاي حاضر با ايجاد ديواري مانع از پيوستن بقيه مردم به جمعيت حاضر در خيابان قائم مقام فراهاني شدند .

نيروهاي حاضر در صحنه مجهز به اسپري، گاز اشك اور ، گاز فلفل ، تفنگ و تيرهاي پينت بال ، باتوم ، سپر واسلحه بودند و به دفعات از اين وسايل بر عليه مردم معترض و دست خالي استفاده كردند .

به گفته يك شاهد عيني از سوي نيروهاي حاضر به سمت دو نفر تير مستقيم و به پا شليك شد .

جمعيت صد نفري به اصطلاح سبز علوي بعد از ضرب و شتم مردم در هنگام اذان ظهر با پخش اذان از مردم خواستار اتحاد و اقامه نماز به جماعت شدند كه با واكنش و هو كردن مردم روبرو شد .

حول و حوش ساعت دوازده و سي دقيقه رفته رفته بر جمعيت نيروهاي بسيج افزوده شد و با تلاش خشن نيروهاي حاضر در صحنه ضلع شرقي ميدان هفت تير براي تجمع و راهپيمايي اين گروه و فيلمبرداري دوربين هاي صدا و سيما محيا شد .

در ساعت شانزده آخرين نيروهاي بسيجي حاضر در ميدان هفت تير توسط اتوبوس ها منتقل شدند ولي نيروهاي ضد شورش و موتور سوار همچنان حضور دارند .

ساعت هفده تمامي مغازه هاي منتهي به ميدان انقلاب تعطيل شده و جمعيت از جوانان و دانشجويان به سمت ميدان انقلاب در حركت هستند .

نيروهاي انتظامي و يگان ها ضد شورش در محدوده دانشگاه تهران مستقر شده اند . به طور پراكنده شعار مرگ بر ديكتاتور شنيده مي شود .

در اطراف دانشكده پزشكي شعار مرگ بر ديكتاتور همچنان شنيده مي شود .

منبع : با مردم



0 نظرات: