حمله مدافعان دولت كودتا به نهضت آزادي ايران

۲۱:۱۲ bamardum 0 نظر

حمله مدافعان دولت كودتا به نهضت آزادي ايران

در طي 48 ساعت گذشته مدافعان دولت كودتا در اظهار نظرهاي جداگانه اي به نهضت آزادي ايران ، دكتر ابراهيم يزدي ، اصلاح طلبان در بند ، ميرحسين موسوي ، مهدي كروبي و آيت الله منتظري اتهاماتي را وارد كردند .

محمدرضا نقدی رئیس پیشین سازمان حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی ایران و نماینده سابق ولی فقیه در نیروی انتظامی كه در وقايع 18 تير ماه 1387 نقشي اساسي داشت و به تازگي به سمت فرماندهی نيروي مقاومت بسيج منصوب گشته است در مراسم یادواره شهید فهمیده و شهدای دانش‌آموز فرهنگی كشور كه در پادگان سپاه ناحیه كرج برگزار شد در اعتراض به تعامل احزاب اصلاح طلب ، دكتر ابراهيم يزدي معاون مهدي بازرگان در دولت موقت و دبير كل نهضت آزادي ايران كه در زمان اشغال سفارت آمريكا وزير امور خارجه دولت موقت بود را همنوا با آمريكا خواند و افزود : " عده اي كه در 13 آبان و اول انقلاب در تسخیر لانه جاسوسی حضور داشتند امروز در خط امام و اسلام مانده‌اند ولی برخی از آن‌ها از خط خود برگشته‌اند. آن روز در اعتراض به وزیر خارجه وقت، لانه جاسوسی را تسخیر كردند، ولی امروز همنوا با همان وزیر خارجه‌ای شده‌اند كه همیشه حرف آمریكا را زده و جیره‌خور آن‌ها بوده است" .

فرمانده بسيج در ادامه افزود : " یك زمان حتی از دادن شعار در حمایت از لبنان و فلسطین ابا دارند و امروز كه كمی از شور جوانی افتاده‌اند می‌گویند چرا باید خود را فدای آن‌ها كنیم. برخی افرادی كه در جوانی بسیار حماسی و پر شور و نشاط بودند، بعد از عبور از جوانی وضع‌شان خراب شد. این‌ها همان‌هایی هستند كه در مدرسه و دانشگاه، از بی‌عدالتی عصبانی می‌شدند ولی وقتی به منصب و مقام می‌رسیدند نتوانستند آن روحیه عدالت‌خواهی را حفظ كنند " .

اين سخنان در حالي مطرح شد كه روز گذشته اظهارات صفار هرندي وزير سابق ارشاد دولت محمود احمدي نژاد در مورد نهضت آزادي ، ميرحسين موسوي و مهدي كروبي و آيت الله منتظري با واكنش تند دانشجويان دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي روبرو گشت .

محمدحسين صفار هرندي وزير سابق ارشاد در دولت محمود احمدي نژاد روز يكشنبه دهم آبان ماه در برنامه گراميداشت سيزدهم آبان به دعوت بسيج دانشجويي در سالن آمفی تئاتر دانشكده برق دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي حاضر شد و به ايراد سخنراني پرداخت .

در اين مراسم سخنان صفار هرندي با شعار دانشجويان معترض به دفعات قطع شد و وي بارها مجبور به واكنش گرديد .

وي در بخش هايي از سخنراني خود كه با اعتراض مكرر دانشجويان روبرو بود نهضت آزادي ايران را هم پيمان با منافقين خواند و گفت : " نهضت آزادي در زمان جنگ آدرس مناطق حساس كشور را به عراق مي‌داد و محل حضور خدمت‌گذاران كشور را به دشمن نشان مي‌داد تا دشمن آنها را ترور كند و اكنون كساني هستند كه در لباس ايراني خود را پنهان كرده اما جنايتكار هستند و سرداراني چون شوشتري را به شهادت مي‌رسانند ".

وزير سابق ارشاد كانديداهاي معترض به نتايج انتخابات را فاقد جسارت و جرأت كار انقلابي دانست و گفت :" كساني كه جربزه دموكراسي و تن دادن به راي مردم را ندارد، نبايد وارد اين عرصه شود و ميرحسين موسوي دهه 60 وقتي در دهه 80 چهره عوض مي‌كند از چشم مردم افتاده و راي نمي‌آورد. كافي است پاي درد دل مردمي كه طعم خدمت دولت نهم را چشيده‌اند بنشينيم و از آنها بپرسيم، چرا به دولتي كه حتي برخي از احتياجات شما را برطرف نكرد دوباره راي داديد؟


صفار هرندی در پاسخ به شعار دانشجويان معترض مبنی بر "روحانی واقعی منتظری و صانعی " نیز گفت :" قابل توجه شما، منتظری همان کسی است که از سوی امام خلع شد" .

لازم به توضيح است سخنراني صفار هرندي به دليل اعتراض شديد دانشجويان نيمه تمام رها شد و وي توسط محافظانش از در پشتی آمفی تئاتر فراری داده شد .

منبع : وبلاگ با مردم

0 نظرات: