پس لرزه های یک مناظره

۲۱:۵۴ bamardum 0 نظر

پس لرزه های یک مناظره
مناظره چهارشنبه شب میر حسین موسوی و محمود احمدی نژاد در شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی پس لرزه هایی را به همراه داشته است .


محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران و یکی از کاندیداهای دهمین انتخابات ریاست جمهوری در مناظره چهارشنبه شب با میر حسین موسوی دیگر کاندیدای انتخابات که از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی پخش شد ، بسیاری از شخصیت های تراز اول جمهوری اسلامی از جمله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس شورای خبرگان رهبری و رییس جمهور دوره های پنجم و ششم و سید محمد خاتمی رییس جمهور دوره های هفتم و هشتم و علی اکبر ناطق نوری رییس مجلس دوره پنجم وبرخی از هوارداران و احزاب نزدیک به میر حسین موسوی را متهم به پایه گذاری اشرافیت ، رانت خواری ، بی قانونی ، زمین خواری و ... کرد .

این مناظره با واکنش های مختلفی از سوی هاشمی رفسنجانی ، صفایی فراهانی ، نوری و ... روبرو شده است که برخی از این واکنش ها در پی آمده است .

رییس دفتر مجمع تشخیص با انتقاد از محمود احمدی نژاد در وارد کردن تهمت ها و نسبت های دروغ به شخص آیت الله هاشمی رفسنجانی و فرزندان ایشان در نامه ای به عزت الله ضرغامی ریاست سازمان صدا سیما خواستار فرصت دفاع و پاسخگویی در جهت شفاف‌سازی قبل از اتمام مهلت تبلیغات انتخاباتی در اسرع وقت در همان شبکه شد .
فرزند حجت الاسلام ناطق نوری که از سوی محمود احمدی نژاد متهم به میلیاردر شدن است ، در نامه ای سرگشاده به میر حسین موسوی شیوه مناظره تلویزیونی وی با رقیب انتخاباتی اش را ستود و از اتهام وارد شده بر خود و خانواده‌اش در این مناظره گلایه کرد .

در بخشی از نامه آمده است : " آنجا که در سایه تزویر و تظاهر به مهدویت وطلب فرج ، اصول ایمانی و تاکیدات دینی و قواعد اخلاقی که بناست فلسفه غایی فرج امام عصر(عج) باشد، آنگونه لگد مال جهل گردید و دلهای مومنانی که درپس این سالها، با امید به حاکمیت اخلاق دینی ، سختی های این راه دراز دفاع از آرمانها را به جان خریدند، این چنین به لرزه افتاد. اینجانب با مدد امید به آینده های روشن، این بار سنگین افترایی را که در پیشگاه میلیونها نفر، بر من و خانواده ام روا گردید و قلبم را بی رحمانه آزرد، به نوبه خود تحمل می نمایم و تنها به عنوان یک ایرانی و نیز جانباز کوچک دوران دفاع مقدس همگام و هم نفس خیل عظیمی از ایرانیان مصمم که دل در گرو تغییر وضع موجود دارند و بی صبرانه آرزوی روزهای سبز این مرز و بوم را در دل می پرورانند ، با شما نجواگونه می گویم " اندکی صبر سحر نزدیک است."

جبهه مشاركت یکی از احزاب حامی میر حسین موسوی که از سوی محمود احمدی نژاد مورد اتهام قرار گرفت در نامه‌اي به دادستان كل كشور و رئيس سازمان صدا وسيما خواستار فرصت براي پاسخگوئي به ادعاهاي احمدي‌نژاد شد .

در نامه این حزب آمده است : " همانگونه كه مستحضريد، آقاي محمود احمدي‌نژاد، كانديداي انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري در مناظره چهارشنبه شب خود با مهندس ميرحسين موسوي، برخلاف ضوابط اعلام شده مناظره، اسامي افراد و مجموعه‌هاي متعددي را مطرح و اتهامات گوناگوني را به شخصيت‌ها و تشكل‌هاي كشور نسبت داد. ايشان از جمله نسبت‌هاي ناراوايي به جبهه مشاركت ايران اسلامي و اعضاي آن روا‌داشت، بدون آنكه فرصت پاسخگويي متقابل براي ما فراهم باشد. بنا‌براين خواهشمند است در همان شبكه و در همان ساعت فرصت مناسب در اختيار نمايندگان جبهه مشاركت قرار داده شود تا توضيحات لازم به مردم شريف ايران داده شود " .

محسن صفایی فراهانی نماینده مجلس دوره ششم و رییس سابق فدراسیون فوتبال و عضو حزب جبهه مشارکت ایران اسلامی آمادگی خود را برای مناظره با احمدی‌نژاد اعلام کرد و به صورت رسمی از قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور و تمامی نهادهای نظارتی دعوت کرد تا به تمامی اموال و دارایی‌های او رسیدگی کنند .
ایشان در مصاحبه ای با ایلنا بیان کرد : " بنده طی سال‌های گذشته منتقد دولت بوده‌ام و این جریان آقای احمدی‌نژاد را به شدت ناراحت کرده است. ایشان از اینکه منتقدی جدی دارند، در هراس قرار دارند و چنین اقداماتی را نیز از همین روی صورت می‌دهند. "

غلام حسین کرباسچی شهردار سابق تهران در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی نیز خطاب به محمود احمدی نژاد گفت : " آقای احمدی‌نژاد كه اینقدر به ماجرای شهرداری علاقه‌مند است، خیلی خوب است شفاف به مردم توضیح بدهد در زمانی كه شهردار تهران بودند آن 300 میلیارد تومان هزینه بدون سند، چه شده است حتما این را كه من مطرح نمی‌كنم. تمام اصولگرایان بسیج شدند، ماجرای مفقود شدن آن 300 میلیارد را كشف كنند. حتی قرار شد تحقیق و تفحص صورت بگیرد اما جلوی ماجرا گرفته شد و آقای احمدی‌نژاد از شهرداری بدون هیچ پاسخی روشن درباره آن 300 میلیارد به ریاست‌جمهوری رفت تا در این دولت 1000 میلیارد تومان، به اعتراف اصولگرایان، گم شود. آقای احمدی‌نژاد به این ماجراها و این مسائل چه كسی قرار است رسیدگی كند؟ شما كه دم از محرومان می‌زنید، یكبار برای همیشه بیایید بگویید آن 300 میلیارد تومان در شهرداری و نیز آن 1000 میلیارد تومان در دولت چه شده است. این پول‌ها از پاروی چه كسی بالا رفت؟ " .

جامعه مدرسين حوزه علميه قم که به طور رسمي از احمدي نژاد حمايت نكرده است در پي سخنان شب گذشته احمدي نژاد و ايراد اتهاماتي به شخصيت هاي برجسته جمهوری اسلامی جلسه اضطراري تشكيل داد .

در پی برگزاری مناظره چهارشنبه شب میر حسین موسوی و محمود احمدی نژاد بسیاری از هواداران دو کاندیدا در شهرهای مختلف کشور از جمله تهران ، قم ، اصفهان ، اردبیل ، ارومیه و ... به خیابان ها آمده و به ابراز احساسات پرداختند که بر اساس شنیده هایی در بعضی مواقع به درگیری دو طیف منجر شده است .

امیر حسین کاظمی – وبلاگ با مردم

0 نظرات: