سرکوب گسترده در بهارستان

۲۱:۲۷ bamardum 1 نظر

سرکوب گسترده در بهارستان

میدان بهارستان تهران امروز سوم تیر 1388 از ساعت ۴ بعد از ظهر شاهد تجمع معترضان به نتایج انتخابات و سرکوب آن‌ها از سوی نیروهای نظامی و انتظامی بوده‌است.

مجموعه فعالان حقوق بشر خبر از استفاده نیروهای مسلح از گاز اشک‌آور، تیراندازی هوایی و مستقیم برای متفرق کردن معترضان می دهد .

تارنمای خبری این مجموعه می‌نویسد: «علاوه بر ده‌ها بازداشت و زخمی شده، بنابر مستندات دریافتی مجموعه، تا کنون یک دختر حدود ۱۹ ساله از ناحیه گلو مورد اصابت گلوله نیروهای شبه نظامی و لباس شخصی قرار گرفته‌است و تیراندازی هوایی و مستقیم کماکان در این منطقه ادامه دارد.

این سایت خبری ادامه می‌دهد: «گزارش شده‌است نیروهای نظامی علی‌رغم زخمی شدن این شهروند جوان، اجازه کمک‌رسانی به این زخمی را نداده‌اند و سرانجام با وقفه طولانی بوسیله ماشین‌های نظامی این فرد به محل نامشخصی منتقل شده‌است.

ضرب و شتم شدید گروهیِ زنان و مردان و بررسی محتوای تلفن‌های همراه عابران برای کشف تصاویر درون آن‌ها از دیگر اقدامات نیروهای ضد شورش گزارش شده‌است.

شبکه تلفن همراه نیز در بهارستان و ناحیه اطراف کاملاً قطع است و قطارهای مترو در ایستگاه‌های بهارستان و ملت توقف نمی‌کنند.

دیگر گزارش‌ها حاکی از پرواز بالگردهای سپاه بر فراز این میدان و شمار فراوان بازداشت‌شدگان است.

در همین حال برنارکوشنر وزیر امور خارجۀ فرانسه در پاسخ به امکان قطع روابط دیپلماتیک این کشور با ایران امروز چهارشنبه اظهارداشت که کشورش "با استفاده از پیوندهائی که هنوز وجود دارد برای تضمین آزادی بیان وشرکت (ایرانیان) در تظاهرات و تلطیف فضای حاکم بر جامۀ ایران ، تلاش خواهد کرد".


با وجود این وزیرامورخارجۀ فرانسه تاکید کرد که "اگر اخراج (دیپلماتها) ادامه پیداکند واگر پاریس بخواهد همبستگی خود با متحدان انگلیسی اش را نشان دهد، روابط با ایران قطع خواهد شد، همانگونه که در سال ١٩٩٧ انجام شده بود".
همچنین ، رئیس پارلمان اروپا، هانس-گرت پوترینگ، در پی ملاقات با خانم شیرین عبادی برندۀ جایزۀ نوبل صلح و رئیس کانون مدافعان حقوق بشر در ایران، آمادگی خود را بر هدایت هیئتی از نمایندگان پارلمان اروپا به ایران به منظور گفتگو در مورد اوضاع نگران کنندۀ این کشور اعلام کرد.

منبع : وبلاگ با مردم

1 نظرات:

ناشناس گفت...

میرحسین موسوی در آخرین بیانیه اش گفت:

"من مطمئنم و میدانم که هیچ گونه تقلبی در انتخابات نشده است. بازشماری آرا را نیز قبول نخواهم کرد چون ممکن است ضایع شوم. بنده اصلا کاری به این کارها ندارم. من باید رئیس جمهور شوم و از حق خود و رای ملت نخواهم گذشت. همین که گفتم"

رهبر جنبش خس و خاشاک
میرحسین موسوی خامنه
دوم تیر هزار سیصد و هشتاد و هشت