هشدار آيت الله طاهري نسبت به وقايع پس از انتخابات

۲۰:۴۹ bamardum 0 نظر

هشدار آيت الله طاهري نسبت به وقايع پس از انتخابات

در حالي که 193 نماينده مجلس هشتم ، آرامش فراهم شده در روزهاي اخير در خيابان‌ها و فضاي شهر تهران را ناشي از مديريت مقتدارانه نيروي‌هاي امنيتي و انتظامي در كنترل عوامل اغتشاشگران دانسته و از زحمات طاقت‌فرساي همه عزيزاني كه با درايت، هوشياري، صبر و حوصله و تحمل رنج‌ها آرامش را بازگردانده‌اند تقدير کرده اند و حمايت و پشتيباني قاطع خود را از آحاد نيروي‌هاي انتظامي، امنيتي، بسيجي و مردمي اعلام نموده اند . آيت الله طاهري امام جمعه پيشين اصفهان که از سوي آيت الله خميني به اين سمت منسوب گشته بود با صدور اعلاميه اي نسبت به وقايع پس از انتخابات هشدار داد .

متن کامل اين بيانيه به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم و به نستعين

سلام خدا و رسول برگزيده او بر همه شهدا اسلام و دفاع مقدس و شهداي اخير راه آزادي و حريت که خون پاک خود را براي دفاع از حقيقت و امانت و صيانت از آراء ملت نثار کردند تا انقلاب اسلامي که براي تکريم انسان و آزادي و استقلال و اجراي احکام اصولي اسلام به رهبري قائد راحل حضرت امام خميني(ره) شکل گرفت از انحراف و کجروي مصون بماند. اينجانب شهادت فرزندان پاک نهاد ملت ايران و متابعان اسلام محمدي را به خانواده هاي داغدار و عموم مردم عزيز تسليت عرض مي نمايم و از خداوند تبارک و تعالي صبر جميل و اجر جزيل براي آنان و آزادي دستگيرشدگان و شفاي مجروحين حوادث اخير مسئلت مي نمايم.

انتخابات رياست جمهوري 22 خرداد از چند جهت حادثه تاريخي و حائز اهميت است اول آنکه ملت بزرگ، بصورت يکپارچه و بانشاط و اميدوار به تغيير سرنوشت کشور به پاي صندوق هاي راي حاضر شدند و اين بهترين هديه اي بود که مي توانست کشور و انقلاب را از بسياري خطرات بيروني و دروني مصون داشته و در مسير اميد و رشد و شکوفايي و عدالت حقيقي به تعالي برساند اما هيهات که چگونه با قدرت پرستي و بي تدبيري و اقدامات غيرقانوني و خلاف عدالت که از قبل از انتخابات شروع گرديد طرح مسائلي از قبيل تهمت پراکني به ياران امام، شبهه افکني در سلامت دولت هاي گذشته و زيرسوال بردن امام(ره) و دفاع مقدس و مصادره همه دست آوردهاي دوران قبل که از افتخارات اين نظام محسوب مي گردد به نفع اين دولت و سواستفاده وسيع از امکانات ملي چون راديوتلويزيون و مطبوعات دولتي و توزيع وسيع ثروت هاي ملي در روزهاي قبل از انتخابات براي جلب آرا به نفع دولت و نهايتاً پس از اخذ آرا، تقليب بسياري از برگهاي راي به نفع خودشان و تائيد عجولانه، اين فرصت طلايي و بسيار گران بها در معرض تاراج قرار گرفت و در انظار جهانيان و مردم آنچه ماند، آبروي ريخته نظام و خون هاي بناحق ريخته و جوانان مضروب و مجروح و مردان و زنان زنداني و اموال تخريب شده و در يک کلام، مشروعيت نظام مقدس جمهوري اسلامي و شهداي عزيز ايران بود.

هرچند ممکن است سرکوبگران با امکانات وسيع بتوانند معترضان را موقتاً سرکوب نمايند در حاليکه بايد حافظ جان و مال و ناموس همه ملت و حامي مظلوم باشند اما حکومت با چالش هايي سنگين از قبيل اصل بيطرفي شوراي نگهبان و نهادهاي قضايي و اجرايي در برگزاري انتخابات و ديگر امور مهمه نظام مواجه است که يا به انفعال ملّت از مشارکت در تعيين سرنوشت خود و يا به بي اعتمادي و مبارزه با اصل نظام خواهد انجاميد و دايره اين ياس و ترديد ممکن است خداي ناکرده به اصل اسلام که ابزار حکومت براي توجيه ظلم و بي عدالتي گرديده بينجامد.

من به عنوان فرد کوچکي که عمر خود را به طلبگي و مبارزه و عواقب آن و خانه نشيني در اين ايام گذرانده ام، خاضعانه و از سر درد به همه مراجع معظّم و روحانيّت محترم ميگويم " کونوا للظالم خصماً و للمظلوم عوناً" من با ديده گريان و قلبي اندوه بار به عينه مي بينم که کهنه دشمنان و مخالفان امام راحل که او را براي مبارزه و تاسيس جمهوري اسلامي تخطئه مي کردند، امروز با تمام قوّت و با همان دشمني تئوري پردازان قدرتمندان شده و از درون به هدم و نابودي عقايد حکومتي مرحوم امام و به موزه فرستادن عملي آن فعالانه مشغول هستند. من مطمئن هستم که روح بلند او و شهدا و سرداران بزرگ ما از اين انحرافات اساسي که بر سر اصول مردم سالارانه جمهوري اسلامي آمده است نگرانند. اگر مردم را به استناد "الناس مسلطّون علي اموالهم و انفسهم" مسلّط بر سرنوشت خود بدانيم، اگر اين تسلط را با آرا خود به دولت و حکومت تفويض نمودند، وظيفه آنها است بحکم امانتداري در رعايت حقوق آنان کوشا بوده و در صيانت آن امين باشند. "لا تنظروا الي طول ركوع الرجل و سجوده، فان ذلك شيء اعتاده؛ فلو تركه استوحش لذلك و لكن انظروا الي صدق حديثه و اداء الامانته" که در اين روايت ملاک تقوي و صلاحيت، راست گويي و امانتداري است نه طول رکوع و سجود و تظاهر به دين داري کما اينکه در آيه شريفه "ولايجرمنکم شنان قوم علي ان لاتعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوي" مقصود عدالت ورزي با مخالفان و دشمنان است و اگر مردم و امام جمهوري اسلامي را با آزادي و استقلال تعريف کردند، آزادي و استقلال موافقان در هرکاري که اراده کنند نيست بلکه آزادي مردم بر اساس قانون و استقلال کشور و قوانين از سلطه زورمندان است.

اين روزها مشاهده مي شود که با تقطيع بعضي از فرمايشات امام که به نفع اقدامات و برنامه هاي خود تشخيص مي دهند، سعي دارند پشت اين چهره ملکوتي سنگر گرفته و اعمال و رفتار خود را با معترضان توجيه نمايند. من براي تنوير افکار عمومي به صراحت اعلام مي کنم اين روش ها ادامه همان استفاده ابزاري از دين و مقدسات و تطهير خودشان در هاله هاي مقدس و خارج کردن مخالفان از دائره امام و بدبين کردن جوانان به دين و امام اتفاق مي افتد. آيا امام معتقد بود کساني که بايد در انتخابات بي طرف باشند، رسما وارد حمايت علني از کانديداي خاصي بشوند؟ آيا شوراي نگهبان که بعضي از افراد موثر آن از رقيب جناب آقاي ميرحسين موسوي علناً حمايت کرده و مي کنند، مي تواند ملجا و مرجع براي شکايت شکاة باشد؟ چرا نامه توبيخيّه امام و هشدارهاي ايشان به بعضي از تخلفات آقايان را منتشر و نقل نمي کنيد؟ آيا امام اجازه مي داد امکانات عمومي و بيت المال مسلمين براي يک کانديدا بدون هيچ محدوديتي استفاده شود؟ آيا امام هتاکي ها و تهمت هاي شخص رييس دولت و منسوبينش را به يارانش تحمّل مي کرد؟ آيا امام اچازه مي داد حيثيت و آبروي افراد اين گونه در معرض و منظر مردم ملعبه بازيگران قدرت و راي بازان حرفه اي قرار گيرد؟ و آيا دين چنين اجازه اي به شما داده است؟ چرا چتر حمايت قانون فقط براي شما و دوستان شما است و تنها هنگامي دين، قانون و امام عزيز مي شوند که بتوانيد منفعتي از آن ببريد؟ آيا اين مصداق "نومن ببعض و نکفر ببعض" نيست؟ آيا اين از مصاديق عدالت است که سيّد شريف و مظلومي چون ميرحيسن موسوي که در سخت ترين دوران هاي اين کشور مسئوليّت اداره دولت را با وجود جنگ هشت ساله و محاصره اقتصادي و گروه هاي محارب و تثبيت انقلاب با موفقيت تمام طي نمود و تا آخرين لحظات عمر امام، عزيز و محبوب اين رادمرد بزرگ بود، اکنون عامل استکبار، اغتشاشگر و مستوجب کيفر باشد و بايد حقوقش پايمال گردد؟ حد و حدود تماميّت خواهي شما کجا پايان مي گيرد؟ بدرستي که دشمن شماره يک انسان نفس اوست(اعدي عدوک نفسک التي بين جنبک).
اينجانب احتمال مي دادم که شايد توجّه به مصالح درازمدّت و تاريخي انقلاب و نظام و ايجاد وحدت ملّي، موجب شود تا آقايان دست اندر کار کشور نسبت به تخلّفات وسيعي که در قبل و بعد از انتخابات واقع شد با ديد معقول و عادلانه قضاوت کنند، امّا اکنون شواهد و قرائن نشان مي دهد که قصد دارند نتايج از قبل اعلام شده را تثبيت نمايند و شرايط نظامي و امنيّتي براي دستگيري و سرکوب معترضان و زنده کردن کينه هاي قديمي و انتقام از ياران وفادار امام و جوانان و دانشگاهيان را تشديد کنند. بنده به عنوان يک روحاني کوچک، همصدا با اکثريّت مردم ِ راي باخته، اين انتخابات را مخدوش و آن را باطل و تصدّي مجدّد رئيس دولت را براي دور بعد نامشروع و غاصبانه مي دانم.

از عموم مردم و جوانان عزيز مي خواهم ضمن حفظ آرامش فعّال، مراقب رخنه عناصر مشکوک براي بهانه دادن به سرکوب و تشديد ظلم باشند و بدانند خداوند سنّت خود را حمايت از مظلوم و هدم ظالم قرار داده است" و سيعلم الّذين ظلموا ايّ منقلب ينقلبون"

والسّلام عليکم و رحمة اللّه و برکاته

خادم شما مردم شريف ايران اسلامي

سيد جلال الدّين طاهري

7/4/1388

منبع : وبلاگ با مردم

0 نظرات: