انتقاد گسترده محافظه كاران از احمدي نژاد

۲۲:۱۴ bamardum 0 نظر

انتقاد گسترده محافظه كاران از احمدي نژاد

سايت هاي خبري حامي محمود احمدي نژاد از تخلفات گسترده دولت منتصب خبر مي دهند .

به گزارش سايت محافظه كار جهان نيوز سازمان خصوصي سازي در يك تخلف اشكار و بر خلاف ماده 29 قانون سیاست های کلی اصل 44 از محل واگذاری فروش سهام مخابرات به مبلغ 1600 ميليارد تومان ، هزار میلیارد تومان را به صورت نقدی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت كرده است .

اين سايت محافظه كار در ادامه متذكر شده است كه بخش قابل توجهی از درامد حاصل از واگذاریها در سال 88 نیز به خزانه واریز نشده است.

به گزارش اين سايت مبلغ 2 هزار و هشتصد ميليارد در بخش واگذاری سهام عدالت در سال 88 و بدون احتساب تخفیفات، به خزانه واريز نشده است .

در خبر ديگري سايت محافظه كار خبرآنلاين به نقل از جام جم در گفت و گويي با عبدالرضا رحمانی فضلی، رئیس فعلی دیوان محاسبات از تخلفات گسترده دولت منتصب محمود احمدي نژاد در مسائل نفتی خبر مي دهد .

وي با ابراز تاسف از تخلفات دولت محمود احمدي نژاد در حوزه نفت اظهار داشت : " در دولت آقای احمدی‌نژاد در حوزه نفت متاسفانه تخلفات زیادی به صورت موردی داشته‌ایم که بیشتر آن در مورد واردات فرآورده نفتی بوده است. سال قبل دولت بخش عظیمی از واردات فرآورده را بدون این که مجوز از مجلس داشته باشد با معاوضه نفت انجام داد. امسال هم باز هم این اتفاق افتاد و از وزیر هم سوال شد که البته پاسخی در این مورد ارائه نشد. ما الان تفریغ بودجه را بموقع و قبل از دولت می‌دهیم. در حوزه نفت، تخلفات زیادی در سال 87 داریم که یک رقم آن مربوط به واردات بدون مجوز است که حدود 7/3میلیارد دلار است که در عوض نفت خام، فرآورده وارد شده است. رقمی مربوط به تراز گاز کشور است که با وزارت نفت در تراز گاز اختلاف حساب داریم. رقم دیگر مربوط به وزارت نفت در مورد صادرات میعانات گازی است که اختلاف وجود دارد. در مورد بانک‌ها و بحث معوقه‌ها طبق بررسی‌های ما 40 هزار و 800 میلیارد تومان معوقه وجود دارد که این رقم از ابتدا تاکنون مانده است بالاخره این پول مردم است که در بانک‌های دولتی وجود دارد و بانک‌ها موظف بودند از اینها صیانت کنند" .

رئیس فعلی دیوان محاسبات در مورد تخلفات دولت محمود احمدي نژاد در حوزه بازگاني و اموزش بيان كرد : " در حوزه بازرگانی واردات برخی کالاها بیش از حد نیاز صورت گرفته، مثل گندم یا در حوزه صنایع و واگذاری‌ها بعضی موارد قانونی مانند واگذاری برخی معادن رعایت نشده است. در دانشگاه‌ها و آموزش‌ عالی برخی هزینه‌ها خارج از ضوابط بوده و از سقف اعتبارات مشخص شده برای آن دانشگاه بیشتر است، بنابر این در تفریغ بودجه تخلف تمام دستگاه‌ها آمده است " .
همچنين سايت محافظه كار خبرآنلاين در مطلب ديگري از انتصاب مهدی خورشیدی آزاد داماد محمود احمدي نژاد به سمت "مشاور نهاد و دبیر شورای مشاورین رئیس‌جمهور" خبر مي دهد .

همچنين احمد توکلی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس و عضو کمیسیون تلفیق در گفت و گويي با خبرگزاري مهر از ارائه آمار رشد اقتصادی از سوی بانک مرکزی به این کمیسیون مبنی بر 2.3 درصد خبر داد و گفت: پیش بینی می شود این نرخ امسال به 1.5 تا 2 درصد رسیده و در سال آینده با اجرای هدفمند کردن یارانه ها اگر منفی نشود به صفر نزدیک باشد.

به گفته احمد توکلی دولت تا کنون درپایان سال 88 از ارائه نرح رشد اقتصادی در سال گذشته خودداری کرده بود و تنها آمار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که آبانماه امسال در واکنش به خبری در این باره منتشر شد مربوط به نرخ رشد اقتصادی در نیمه اول سال 87 بود که با احتساب نفت به 2.7 درصد رسید، این در حالی است که این نرخ رشد بدون احتساب نفت 3.4 درصد بود.

توکلی همچنین خبر داد : امسال هم طبق پیش بینی انجام شده رشد اقتصادی 1.5 تا 2 درصد برآورد شده است. حسینی وزیر اقتصاد نیز در کمیسیون تلفیق اشاره کرد که سال آینده با توجه به هدفمند کردن یارانه ها 2 واحد درصد نرخ رشد پایین خواهد آمد. بنابراین پیش بینی می شود سال آینده حالت رکودی در این بخش ادامه یابد و حتی منفی شود.

منبع : با مردم

0 نظرات: