مهدي معتمدي مهر تحت فشار براي اعتراف

۱۵:۵۵ bamardum 0 نظر

مهدي معتمدي مهر تحت فشار براي اعتراف

مهدي معتمدي مهر عضو نهضت ازادي ايران تحت فشار فيزيكي و رواني براي اعتراف به آنچه كه مقامات امنيتي مي خواهند قرار دارد .

در حالي كه نماينده جمهوري اسلامي در اجلاس ادواری جامع پرونده حقوق بشری ايران ، متعهد شده كه به طور كامل معاهده هاى بين المللى مربوط به حقوق بشر را رعايت كند و اطمينان داده است كه شكنجه افراد حذف شده است برخي خبرها از ضرب وشتم مهدي معتمدي مهر از اعضاي نهضت آزادي ايران و عضو كميته دفاع از انتخابات آزاد ، سالم و عادلانه براي اعتراف به انچه كه مقامات امنيتي مي خواهند ، حكايت دارد .

مهدي معتمدي مهر مسئول كميته اموزش و عضو دفتر سياسي نهضت ازادي ايران كه از تاريخ سيزدهم دي ماه سال جاري به دفتر پيگيري وزارت اطلاعات احضار و از ان تاريخ در وضعيت نامشخصي به سر مي برد بعد از گذشت 47 روز تنها دو مرتبه تماس تلفني كوتاه مدت داشته است .

بر اساس اخبار رسيده مشخص نيست چه نهاد امنيتي مهدي معتمدي مهر را بازداشت و در چه مكاني نگهداري مي كند .

وي پيش از اين در تاريخ سي ام فروردين ماه 1388 به دليل انتشار اطلاعيه «کميته دفاع از انتخابات آزاد ،سالم و عادلانه» با عنوان "نظارت نهادهای مدنی و بين المللی، تضمين تحقق انتخابات آزاد، سالم و عادلانه"، به مدت 45 روز در انفرادي بدور از امكانات اوليه بازداشت بود.

اين رفتار مقامات امنيتي با عضو نهضت ازادي ايران در حالي صورت مي گيرد كه قانون بر اساس اصل سي و هشتم هرگونه شكنجه براي كسب اطلاع يا اقرار را ممنوع و اجبار شخص به شهادت، سوگند يا اقرار را مجاز ندانسته و چنين سوگند اقرار يا شهادتي را فاقد اعتبار و ارزش اعلام كرده است . همچنين بر اساس ماده پنج اعلاميه جهاني حقوق بشر " احدي را نمي توان تحت شكنجه ، تنبيه يا رفتاري قرار داد كه ظالمانه يا بر خلاف انسانيت و شوون بشري يا موهن باشد " .

لازم به توضيح است خانواده هاي ساير بازداشت شدگان نهضت ازادي ايران نيز تاكنون موفق به ديدار با بازداشت شدگان خود نشده اند .

منبع : خبرگزاري گزارشگران و فعالان حقوق بشر رهانا

0 نظرات: