استمداد از جامعه جهاني برای آزادی دکتر ابراهیم یزدی

۱۸:۴۱ bamardum 1 نظر

استمداد از جامعه جهاني برای آزادی دکتر ابراهیم یزدی

شبکه جنبش راه سبز ( جرس): خانواده دکتر ابراهیم یزدی از جامعه جهانی و مسلمانان جهان برای آزادی وی استمداد طلبیدند. نزدیکان دکتر ابراهیم یزدی با نوشتن نامه ای به همه آزادگان درخواست کردند همه افرادی که با این مبارز سیاسی آشنایی دارند و منش و طریق سیاسی او را می شناسند برای آزادی وی اقدام کنند.


خانواده وی از مردم جهان خواسته اند تا با ارسال نامه هایی به رهبری، احمدی نژاد، رئیس مجلس و نماینده ایران در سازمان ملل خواستار آزادی این مبارز پیر شوند. در این نامه به فعالیتهای مبارزاتی و مذهبی این فعال سیاسی در اتحاد مسلمانان برای تشکیل سازمانی واحد اشاره شده است.

همچنین در بخشی از این نامه به نقش دکتر ابراهیم یزدی در جریان انقلاب اسلامی پرداخته و تاریخ مبارزات 60 ساله این آزادیخواه مسلمان را به رقم کشیده است. خانواده دکتر یزدی با اشاره به سابقه بیماری وی که پس از شیمی درمانی همچنان تحت نظر پزشک و مراقبتهای ویژه است به نحوه دستگیری وی در نیمه شب پرداخته است و بار دیگر یاد آور شده که وی پیرترین زندانی ایران می باشد. در خاتمه این نامه از همه مسلمانان خارج از ایران خواسته تا با نگارش نامه به مقامات ایرانی خواستار آزادی این مبارز پیر را که عمری برای برقراری آزادی و دمکراسی مبتنی بر اسلام تلاش کرده است شوند.

دکتر ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی ایران در خلال زندگی و تحصیل در آمریکا به تاسیس انجمن ‏اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا، انجمن اسلامی پزشکان آمریکا و کانادا پرداخت. او مدتی طولانی در شهر ‏هوستون ایالت تگزاس زندگی می‌کرد. و در هنگام تحصیل در رشته داروسازی با بخش آسیب شناسی و ‏فارماکولوژی دانشگاه بیلور همکاری می‌کرد. در این مدت او تحقیقاتی در مورد سرطان کرد و مقالات پژوهشی ‏مهمی در این زمینه در نشریات تخصصی پزشکی به چاپ رساند. یزدی روز دوشنبه هفتم دیماه ، فردای عاشورای خونین تهران در ساعت سه صبح در منزل خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

در حال حاضر خانواده وی بشدت نگران سلامت وی هستند. خبرهای رسیده از زندان حاکی از وخامت حال این مبارز پیر دارد. گفتنی است پس از انتخابات 22 خرداد این دومین بار است که وی دستگیر می شود. بار اول وی را از بیمارستان به بازداشتگاه منتقل کردند. کینه جمهوری اسلامی با نهضت آزادی به ماههای اخبر اختصاص ندارد. طی دو دهه گذشته از هر فرصتی برای محدود کردن فعالیتهای قانونی این حزب سیاسی استفاده شده و همواره اعضای آن تحت فشار بوده اند.

اخبرا نیز با دستگیری تعداد زیادی از افراد حزب و بستگان و خویشان آنان سعی دارند تا برای همیشه مانع از فعالیت این گروه سیاسی شوند. ذکر این نکته ضروری است که دکتر ابراهیم یزدی اولین وزیر خارجه پس از انقلاب دردولت مرحوم دکتر بازرگان بود که طی مدت کوتاه وزارتش در کمک به مردم مسلمان افغانستان و فلسطین اهتمام ورزید.

1 نظرات:

ناشناس گفت...

Doost e man Bikhiyaal. age yek sari be youtube.com bezani mibini ke in Ebraam Yazdi avalin daadsetaan e daadgaah heye enghelaab (mohaakemaat e nim sa'ati) boode. baba in aslan khodesh az paayeh gozaaran e in system hast. bezaar haalesh ro jaa biyaaran ta befahme yek man maast cheghadr kareh mide. man ke hamishe be doostanam darbareye inaa migam: "Shoghaal e bisheh ye Maazandaraan ra / Nagirad joz sag e Maazandaraani".