نامه سرگشاده جمعی از روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان

۱۳:۰۰ bamardum 1 نظر

نامه سرگشاده جمعی از روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان


جمعی از وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران در نامه اي سرگشاده به آيت الله صادق لاريجاني ، نسبت به هتك حرمت كيوان مهرگان و عبد الرضا تاجيك توسط روزنامه كيهان اعتراض كردند .

متن اين نامه به شرح زير است :

ریاست محترم قوه قضاییه ، آیت الله صادق لاریجانی

با سلام و احترام و عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حسین بن علی (ع)

همانطور که حتما مستحضر هستید طی هفته گذشته نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات عده ای از فعالان عرصه سیاسی ، مطبوعاتی کشور از جمله آقایان عبد الرضا تاجیک و کیوان مهرگان را بازداشت کرده اند .
انعکاس اخبار این رویداد در رسانه های داخلی و علی الخصوص روزنامه دولتی کیهان به مدیر مسئولی حسین شریعتمداری بسیار بسیار تاسف بار و فراتر از حدودی است که قانون اساسی جمهوری اسلامی همگان را به رعایت آن دعوت کرده است .


لذا بر خود دانستيم بنابراصل هشتم قانون اساسی که دعوت به خیر ، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ای همگانی و متقابل معین کرده است نکاتی را اشاره کنيم .


در خبر روزنامه کیهان در تاریخ نهم دي ماه 1388 صفحه دوم آمده است کیوان مهرگان از گردانندگان روزنامه زنجیره ای اعتماد و رضا تاجیک دبیر سیاسی برخی روزنامه های توقیف شده از اعضای گروهک آمریکایی نهضت آزادی هستند . در ادامه این خبر رضا تاجیک را مدافع سینه چاک رژیم صهیونیستی و کیوان مهرگان را به همکاری با گروهک های تجزیه طلب در کردستان متهم کرده است .


در قرآن آیه هشتم سوره مائده آمده است " وَ لا يَجرِمَنُّكُم شَنَأنُ قَومٍ عَلي أَلَّا تَعدِلوا اعدِلُوا هُوَ أَقرَبُ لِلتَّقوَي " (دشمني با گروهي (از مردم) به بي‌عدالتي وادارتان نكند ، عدالت ورزيد ، كه به تقوي نزديك‌ تر است -) بسیار متاسف هستیم که روزنامه دولتی کیهان ، حرمت و حیثیت همکاران خود را در سایر مطبوعات قانونی کشور پایمال کرده و سرمایه های مطبوعاتی که در فضای پس از انقلاب رشد کرده اند را مدافع سینه چاک رژیم صهیونیستی و یا تجزییه طلب معرفی می کند .


در ماده یازدهم اعلامیه حقوق بشر به حق بی گناه محسوب شدن تا زمان اثبات جرم تاکید شده و در اصل سی و ششم سی و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز ، حکم به مجازات و اجراء آن را تنها از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون تعیین کرده است و اصل را بر برائت دانسته وهیچ کس را از نظر قانون مجرم نمی شناسد ، مگر آنکه جرم او در دادگاه صالح ثابت گردد ، حال چگونه است که روزنامه دولتی کیهان پیش از طی مراحل مقدماتی تحقیق ، کیوان مهرگان و عبد الرضا تاجیک را متهم و حکم به مجرمیت انان را صادر می کند .


طبق قانون ، قوه قضاییه پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق عدالت و احیای حقوق عامه و نظارت بر حسن اجرای قوانین است . پرسش ما جوانان از جناب عالي که ریاست این قوه را برعهده دارید این است که فضای افترا ، تهمت پراکنی و بازي با حيثيت و آبروي جوانان مان توسط روزنامه دولتی کیهان که مدیر مسئول آن توسط مقام رهبری منصوب می شود و از بودجه عمومی و بیت المال بهره می جوید چه زمانی پایان داده می شود ؟ چه زمانی حاشیه امن مدیر مسئول این نشریه قرار است به احساس خوف تبدیل شود ؟


اصل سی و نهم قانون اساسی هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر ، بازداشت ، زندانی یا تبعید شده به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات معین کرده است لذا از شما ریاست محترم قوه قضاییه می خواهیم طبق این اصل و اصل بیستم که همه افراد ملت اعم از زن و مرد را تحت حمایت قانون قرار داده است و طبق ماده هفتم اعلامیه حقوق بشر که همگان را بدون تبعیض و به طور مساوی از حمایت قانون برخوردار کرده است نسبت به اعاده حیثیت و آبروی نام بردگان دستورات و اقدامات مقتضی را مبذول فرمایید .

1 نظرات:

ناشناس گفت...

امضا مي‌كنم
احمد زاهدي لنگرودي