انتقال دوباره شهاب طباطبایی به بند امنیتی 240

۱۵:۱۰ bamardum 0 نظر

انتقال دوباره شهاب طباطبایی به بند امنیتی 240

خبرگزاری هرانا - حقوق زندانیان : سید شهاب الدین طباطبایی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و رئیس ستاد 88 کل کشور از بند 209 زندان اوین به بند 240 منتقل شد.

به گزارش نوروز شهاب الدین طباطبایی، هدایت آقایی و تعداد دیگری از زندانیان با انتقال از بند 209 به 240 مجددا از دسترسی به روزنامه، تلویزیون و برخی دیگر از امکانات معمول در بندهای عمومی زندان اوین محروم شدند.

این در حالی است که بر اساس قانون نگهداری زندانیانی که در مرحله درخواست تجدیدنظر یا انتظار برای اجرای حکم بسر می برند در چنین شرایطی خلاف قانون است.

بند امنیتی 240 که از شرایط سخت تر و بسته تری نسبت به بند 209 اوین برخوردار است، در اختیار وزارت اطلاعات است و بطور معمول برای نگهداری زندانیان در شرایط ایزوله استفاده می شود و انتقال مجدد زندانیان به این بند نشانه تنبیه انضباطی متهمان و یا رویکرد مجدد بازجویان در پیگیری روند بازجویی است که می تواند آغازگر موج تازه ای در روند پرونده سازی برای متهمان باشد.

گفتنی است خبرهای رسیده از اوین حکایت از انباشت بیش از ظرفیت بندهای امنیتی این زندان از بازدداشت شدگان است تا جایی که در برخی سلول های انفرادی بین 4 تا 6 نفر نگهداری می شوند و در سلول های عمومی نیز فضای کافی برای خواب و استراحت زندانیان وجود ندارد.

0 نظرات: