بررسی کارآمدی انتخابات در جلسه ماهیانه نهضت آزادی ایران

۰:۰۹ bamardum 0 نظر

بررسی کارآمدی انتخابات در جلسه ماهیانه نهضت آزادی ایران

جلسه ماهیانه اعضای نهضت آزادی ایران بعدازظهر روز یکشنبه 8 دی ماه 1387 در منزل یکی از اعضای این حزب و با حضور دبیر کل ، اعضای دفتر سیاسی ، شاخه جوانان و سایر اعضای استان تهران پیرامون کارآمدی انتخابات سال آینده ریاست جمهوری برگزار شد .

برگزاری این جلسه که با اذان مغرب هم زمان بود با اقامه نماز جماعت و با تلاوتی چند از آیات قرآن مجید شروع شد . پس از قرآن منشی جلسه به معرفی برنامه پرداخت .

سپس مهندس بهاور رییس شاخه جوانان به ارائه گزارش از فضای حاکم بر انتخابات سال آینده ریاست جمهوری و وجود دیدگاه های مختلف در جامعه و بررسی افراد و جریان های که احتمال حضورشان در انتخابات به عنوان کاندیدا وجود دارد پرداختند .

این عضو دفتر سیاسی عنوان کرد که تا این لحظه نهضت آزادی تصمیمی برای مشارکت در انتخابات ندارد و بحث های انتخاباتی بر سر حضور در انتخابات به منظور تاثیرگذاری مثبت در انتخابات و کمک به روند رشد دمکراسی در ایران از فرایندی دمکراتیک است .

ایشان در عین حال اظهار داشت در صورتی که ائتلافی بر سر کاندیدای واحد بین اصلاح طلبان بوجود بیاید از آن استقبال می کنیم .

رییس شاخه جوانان نهضت آزادی در ادامه با طرح پرسشی که آیا آقای خاتمی می تواند پس از انتخابات قدرتمند ظاهر شود به بررسی این مسئله پرداختند و توضیحاتی در این زمینه ارائه دادند .

پس از صحبت های مهندس بهاور حاضرین به ارائه نظریات و ایراد پرسش هایی در زمینه انتخابات پرداختند . در ادامه نگاهی به دیدگاه های ارائه شده و نظریات تنی چند از حاظرین می پردازیم .

مهندس توسلی عضو شواری مرکزی نهضت آزادی در مورد انتخابات بیان داشت :" شرکت نهضت آزادی در انتخابات مختلف از گذشته تا به حال همواره با تحلیل و آینده نگری همراه بوده و هیچگاه احساسی برخورد نداشته ایم . استراتژی ما روشن و واضح است و تاکتیک ها نیز بر اساس شرایط و مقتضیات شکل گرفته است " .

شهردار تهران در دولت موقت با مروری بر انتخاب های گذشته اشاره ای به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری دوره قبل در دور دوم داشتند واز تصمیمی که در آن مقطع گرفته شد به دفاع پرداختند و نقش نهضت آزادی را آگاهی بخشی دانسته و به مهیا کردن شرایط آگاهی بخشی به جامعه ، حاضرین را فرا خواندند .

دکتر ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی در مورد نتیجه انتخابات آینده ریاست جمهوری عنوان کرد:"نتیجه هر چه باشد در صورتی که آقای خاتمی بتواند منشور اصلاح طلبی را به سرانجام برساند و اتحادی در خصوص این منشور بوجود بیاورد اگر در انتخابات آینده حتی پیروز هم نشود این برد برای تمامی نیروهای اصلاح طلب تلقی می شود زیرا نیرویی که از این اتحاد بوجود می آید می تواند بسیار تاثیر گذار بر آینده ایران باشد" .

وزیر امور خارجه دولت موقت مشکل ایران را تنها در ساختار حقوقی ندانسته و با به چالش کشیدن ساختار حقیقی به بررسی این ساختار از مشروطه تا عصر حاضر پرداختند .

دکتر یزدی با اشاره به واقع گراتر شدن نیروهای سیاسی پس از گذشت سی سال از عمر انقلاب، بحث مصالح ملی را فراتر از یک انتخابات دانستند و توجه حاضرین را به نتایج بعد از انتخابات معطوف کردند .

دکتر غلامعباس توسلی نیز با عنوان اینکه در انتخابات افراد مطرح نباید باشند بلکه ساختارها باید مورد نظر قرار بگیرند دیدگاههای خود را در مورد انتخابات بیان داشتند .

منبع : با مردم

0 نظرات: