پوتين :من فقط در بچگي به مادرم قول مي‌دادم.

۱۱:۳۰ bamardum 0 نظر

پوتين :من فقط در بچگي به مادرم قول مي‌دادم.

چند ساعت قبل از ورود سران پنج كشور ساحلي درياي خزر به ايران، سخنگوي وزارت امور خارجه به ‏خبرنگاران وعده داد كه "طي چند ساعت آينده" يك "خبر خوش" درباره نيروگاه اتمي بوشهر خواهند شنيد.اين خبر خوش مي توانست در مورد تحويل سوخت نيروگاه بوشهر باشد. ايران از ابتداي امسال تا امروز همچنان منتظر است كه روسيه سوخت اين نيروگاه را كه پس از يك بار تاخير ‏قرار بود در فروردين ماه امسال به ايران تحويل داده شود، به دست ايران برساند. اما تعويق اين قرار تا شهريور ‏ماه گذشته نيز در تعلل مقامات روسي تغييري ايجاد نكرد و سوخت همچنان تحويل ايران نشده است. بهانه روس‌ها ‏در شهريور ماه اين بود كه متكي، وزير امور خارجه ايران، خبر تحويل سوخت را علني كرده و روس‌ها به خاطر ‏فشارهاي غرب نمي‌توانند سوخت را به ايران تحويل دهند.‏وجود مسائل مالي و ادعاي عدم پرداخت به موقع پول به شركت روسي طرف قرارداد نيز ديگر بهانه روسيه براي ‏تعوق در راه‌اندازي نيروگاه بوشهر و عدم تحويل محموله سوخت به ايران بوده است.

جالب است كه پوتين هم در مصاحبه خود با ايرنا و صداوسيماي جمهوري اسلامي در تهران، چند بار بر عزم ‏روسيه براي تكميل نيروگاه بوشهر تاكيد كرد. اما وقتي خبرنگاران از او پرسيدند كه چه زماني را براي نهايي ‏شدن كار نيروگاه و افتتاح آن وعده و قول مي‌دهد، گفت: "من فقط در بچگي به مادرم قول مي‌دادم!"‏

خبر خوش فراموش شد

سكوت خبري رسانه‌هاي رسمي علاوه بر "پيام ويژه"، در اين دو روز درباره "خبر خوش" نيز مراعات شده است ‏و با وجود آنكه قرار بود ظرف چند ساعت اين خبر اعلام شود، نه تنها هيچ خبي اعلام نشده است، بلكه هيچ ‏رسانه‌اي هم اين موضوع را پيگيري نكرده است.‏اين در حالي است كه حسيني، سخنگوي وزارت امور خارجه، اين وعده را در پاسخ به خبرنگاري كه درباره ‏آخرين وضعيت نيروگاه اتمي بوشهر از وي پرسيده بود، بيان كرده بود.


0 نظرات: