اعتراض بازار ، تسلیم احمدی نژاد

۳:۲۴ bamardum 1 نظر

اعتراض بازار ، تسلیم احمدی نژاد
ادامه ی اعتراضات گسترده ی بازاریان سراسر کشور به وضع جدید مالیات ها که از پنج روز قبل با تعطیلی بازار طلافروشان اصفهان آغاز و متعاقب آن صنف لوازم خانگی و بازار هندو ها اصفهان نیز به معترضان پیوستند و با تعطیلی بازار تبریز ، یزد و قزوین شکل جدی تری به خود گرفت سرانجام با پیوستن بازار طلافروشان تهران در روز پنج شنبه گذشته دولت محمود احمدی نژاد را وادار به توقف دو ماهه قانون «مالیات بر ارزش افزوده» کرد .

به گزارش سایت الف ، محمود احمدی نژاد طی فرمانی وزیر امور اقتصادی و دارایی آقای حسینی را موظف کرد در مدت دو ماه برنامه عملیاتی و راهکارهای مناسب به منظور اجرای صحیح قانون مالیات بر ارزش افزوده و بررسی موانع و مشکلات و رفع نگرانی ها و ایجاد رضایتمندی مودیان محترم را فراهم سازد .
همچنین مشارکت و بهره گیری از نظرات نمایندگان اصناف مختلف و همچنین هماهنگی وزارت بازرگانی و سایر دستگاه ها و سازمانهای ذیربط تا زمان تهیه و ابلاغ دستور العمل های لازم و تمهید شرایط مناسب از دیگر دستورات محمود احمدی نژاد به وزیر مور اقتصادی و دارایی است .
متن این فرمان بدین شکل است :
بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر حسینی

وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی

به منظور اجرای صحیح قانون مالیات بر ارزش افزوده و بررسی موانع و مشکلات و رفع نگرانی ها و ایجاد رضایتمندی درمودیان محترم ضروری است با هماهنگی وزارت بازرگانی و سایر دستگاه ها و سازمانهای ذیربط و به ویژه مشارکت و بهره گیری از نظرات نمایندگان اصناف مختلف ظرف مدت دو ماه برنامه عملیاتی و راهکارهای مناسب جهت اجرای قانون مذکور را تهیه و به اینجانب ارایه نمایید.
بدیهی است که تا زمان تهیه و ابلاغ دستور العمل های لازم و تمهید شرایط مناسب، اقدامات مربوط به اخذ هر نوع وجوه در اجرای این قانون متوقف خواهد بود .
شایان ذکر است اعتراضات گسترده در بازارهای شهرهای بزرگ و تاثیر گذار کشور شاید اولین حرکت اعتراضی بازاریان نسبت به یک موضوع صنفی است . به علاوه این که بازار تهران که از حساسیت خاصی در میان بازارهای شهرهای دیگر برخوردار است و تا حدودی نقشی تعیین کننده در میان آن ها دارد شاید برای اولین بار بعد از انقلاب است که با یک حرکت خودجوش سرانجام دولت محمود احمدی نژاد را وادار به عقب نشینی کرده اند .


منبع : با مردم